EFFECTIVE FORMS OF INTERACTION OF THE TEACHER-MUSICIAN WITH THE SE-ME OF THE STUDENT OF THE CHILDREN'S ARTS SCHOOL

Authors

  • Gagarina Svetlana Vladimirovna Children's Art School No. 12, Samara city district
  • Shkaev Dmitrij Vasilevich Children's Art School No. 12, Samara city district

Keywords:

additional education, music lessons, joint work of a family and a music teacher

Abstract

based on theoretical material in the field of musical pedagogy and the interaction of the child's family, as well as on the practical experience of teaching at an art school, the problems of interaction of a music teacher with the student's family are revealed and a number of recommendations for novice teachers described in this study are identified. aimed at improving the musical and pedagogical process and establishing cooperation between the teacher, the child and his family.

References

Байбородова Л.В. Взаимодействие школы и семьи. – М.: «Академия развития», 2009.- с 224

Зак А., Мадорский Л. Ваш ребёнок – ученик музыкальной школы (Электронный ресурс). – http: //www.7ya.ru/pub/music/

Кирнарская, Д.К. Десять причин отдать ребёнка в музыкальную школу (Текст)//Музыкальная психология и психотерапия, 2009 – №6 – с. 75-78 3. Матвеева Л.В. Педагогическое сопровождение ребёнка и семьи в процессе музыкального образования (Текст)// Актуальные проблемы теории и практики музыкального образования: межвуз. сб. науч. тр./ Урал. гос. пед. ун-т. – Екатеринбург, 2010. – с. 63-80.

Меренков А.В. Родители и педагоги: растим ребенка вместе – М.: «Дома учителя», 2009 – с. 143.

Подласый, И.П. Педагогика в 2-х томах. Том 2. Практическая педагогика Юрайт-Издат, 2013.– 799с.

Published

2022-10-25

How to Cite

Гагарина Светлана Владимировна, & Шкаев Дмитрий Васильевич. (2022). EFFECTIVE FORMS OF INTERACTION OF THE TEACHER-MUSICIAN WITH THE SE-ME OF THE STUDENT OF THE CHILDREN’S ARTS SCHOOL. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 3(10), 5–10. Retrieved from http://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/160

Issue

Section

Theory and history of education