INTERACTIVE FORMS OF WORK AS A FACTOR IN IMPROVING THE PROFESSIONALISM OF TEACHERS

Authors

  • Bakulina Evgeniya Ivanovna Head of the kindergarten "Rosinka" branch of Gazprom Dobycha Urengoy LLC. Management of preschool units. Russia, Yamalo-Nenets Autonomous Okrug, Novy Urengoy

Keywords:

interactive forms of work, professionalism of teachers, educators, professional training.

Abstract

The author reveals the importance of interactive forms of work with teachers-educators in improving the effectiveness of the kindergarten. Various forms of interactive work with the teaching staff are presented. The role of the kindergarten administration in the organization of work is shown.

References

Киричек, К.А. Использование активных и интерактивных технологий обучения при подготовке педагогов дошкольного образования к осуществлению математического развития детей / К.А. Киричек // Kant. 2019. № 3(32). С. 48-53.

Митин, А.Н. Информационные технологии в дошкольном образовании / А.Н. Митин, И.С. Кокина // Развитие научной конкуренции в области высоких технологий : сборник статей Международной научно-практической конференции, Саратов, 25 февраля 2018 года. Саратов, 2018. С. 24-33.

Мозговкина, И.В. Информационно-коммуникативные технологии в образовательном пространстве современной дошкольной образовательной организации / И.В. Мозговкина, А.А. Максимова // Воспитание и обучение детей младшего возраста. 2017. № 6. С. 288-289.

Утемов, В.В. Информационно-коммуникационные технологии в профессиональной деятельности педагога : Учебное электронное издание

/ В.В. Утемов, П.М. Горев. Киров, 2017. 110 с.

Published

2022-12-24

How to Cite

Бакулина Евгения Ивановна. (2022). INTERACTIVE FORMS OF WORK AS A FACTOR IN IMPROVING THE PROFESSIONALISM OF TEACHERS. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 3(12), 5–10. Retrieved from http://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/182