THE USE OF ELEMENTS OF THE MORNING CIRCLE TECHNOLOGY IN THE WORK ON THE COGNITIVE DEVELOPMENT OF PRESCHOOL CHILDREN
Keywords:
technology, morning circle, cognitive development, preschool children.Abstract
The article describes the possibilities of using the elements of the "morning circle" technology in the work on the cognitive development of preschool children, the options for implementing its stages in the course of educational activities in this area are considered.
References
Ванина, Е.Ю. Формирование познавательного интереса у детей старшего дошкольного возраста к детской литературе / Е.Ю. Ванина // Актуальные проблемы педагогики и психологии. 2021. Т. 2, № 7. С. 5-9.
1. Веракса, Н.Е., Галимов О.Р. Познавательно-исследовательская деятельность дошкольников. Для работы с детьми 4-7 лет / Н.Е. Веракса, О.Р. Галимов. М.: Мозаика-синтез, 2012. 77 с.
Гордеева, В.В. Инновационная технология утренний и вечерний круг как средство социальной адаптации детей-беженцев дошкольного возраста / В.В. Гордеева, А.С. Назарова // Актуальные проблемы педагогики и психологии. 2022. Т. 3, № 5. С. 21-24.
Гордеева, В.В. Инновационная технология «утренний и вечерний круг» как средство развития речи детей дошкольного возраста / В.В. Гордеева, А.С. Назарова // Актуальные проблемы педагогики и психологии. 2022. Т. 3, № 2. – С. 20-24.
2. Дмитриевская, И.Н. Элементы технологии утреннего и вечернего круга как средства развития речи детей раннего возраста / И.Н. Дмитриевская // Вопросы дошкольной педагогики. 2021. № 6(43). С. 13-16.
Личностное развитие как цель программы воспитания в детском садике / О. В. Шлегель, О. В. Кузьмина, Н. А. Титова [и др.] // Актуальные проблемы педагогики и психологии. – 2021. – Т. 2. – № 4. – С. 10-22.
3. Омельченко,Т.Н. Методические рекомендации к использованию культурной практики «Утренний круг» для успешной социализации детей дошкольного возраста / Т.Н. Омельченко // Всероссийский педагогический журнал Воспитатель. М., 2018. № 12-2. С. 58-61.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2023 Назарова Александра Сергеевна
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.
Availability of publications based on the Creative Commons license
The journals Materials of international conferences and "Actual Problems of Pedagogy and Psychology" are open access journals, which means that all content is freely available to the user or his/her institution for free. Users can read, download, copy, distribute, print, search or link to the full texts of articles or use them for any other legitimate purposes without the prior permission of the publisher or author.
Copyright is reserved for the author without restrictions, the license applies to readers and the publisher.
Availability of publications based on the Creative Commons license
Attribution-Non-Commercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0)
This is a human-readable summary of (and not a substitute for) the license. Disclaimer.
You are free to:
- Share — copy and redistribute the material in any medium or format
- Adapt — remix, transform, and build upon the material
- The licensor cannot revoke these freedoms as long as you follow the license terms.
Under the following terms:
- «Attribution» — You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- Non-Commercial — You may not use the material for commercial purposes.
- No additional restrictions — You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything the license permits.
Notices:
- You do not have to comply with the license for elements of the material in the public domain or where your use is permitted by an applicable exception or limitation.
- No warranties are given. The license may not give you all the permissions necessary for your intended use. For example, other rights such as publicity, privacy, or moral rights may limit how you use the material.