THE ROLE OF A TEACHER MENTOR IN THE FORMATION OF THE PROFESSIONALISM OF A NOVICE TEACHER

Authors

  • Krohina Yuliya Valerevna All-Russian Institute for Advanced Training of Employees of the Ministry of Internal Affairs of Russia, Domodedovo, Russian Federation https://orcid.org/0000-0002-0122-5418

Keywords:

mentor, teacher mentor, organization of mentors' work, mentor at school, mentor and novice teacher.

Abstract

The author examines in detail such aspects of the topic as the field of activity of teaching staff who have accumulated professional experience, have sufficient pedagogical skills, are fluent in the basic techniques of working with scientific sources, literature, all types of training sessions, who are able to introduce the developments of scientists and practitioners, expert developments and pedagogical technologies into pedagogical activity.

References

Садеков, Р.Р. Повышение квалификации сотрудников правоохранительных органов России в системе дополнительного профессионального образования, как эффективный педагогический инструмент формирования компетенций / Р.Р. Садеков, О.Ю. Сенаторова // Интернет-журнал Науковедение. 2014. № 2(21). С. 170. – EDN SJFNMH.

Михеева, Н.С. Развитие кадрового потенциала сотрудников правоохранительных органов / Н.С. Михеева // Развитие современной науки: опыт теоретического и эмпирического анализа : Сборник статей Международной научно-практической конференции, Петрозаводск, 18 октября 2022 года. Петрозаводск, 2022. С. 19-23. – EDN IBGYOC.

Лебедев, М.В. Формирование коммуникативно-педагогической компетентности у сотрудников уголовно-исполнительной системы средствами профессионального наставничества : автореф. дис. ... кандидата педагогических наук / М.В. Лебедев. Москва, 2019. 25 с.

Модель наставничества в образовательном учреждении // vsevteme.ru. URL: ttp://vsevteme.ru/network/2144/attachments/show?content=775814

Федеральный закон «Об образовании в Российской Федерации» от 29.12.2012 № 273-ФЗ.

Указ Президента РФ от 7 мая 2018 года № 204 «О национальных целях и стратегических задачах развития Российской Федерации на период до 2024 года».

Указ Президента РФ от 2 марта 2018 года №94 «Об учреждении знака отличия «За наставничество».

Published

2023-02-24

How to Cite

Крохина Юлия Валерьевна. (2023). THE ROLE OF A TEACHER MENTOR IN THE FORMATION OF THE PROFESSIONALISM OF A NOVICE TEACHER. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 4(2), 29–33. Retrieved from http://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/196