MODERN TRENDS OF SEMANTIC READING APPLICATION RESEARCH

Authors

  • Shemanaev Stanislav Sergeevich School No. 1374. Moscow, Russia

Abstract

the article discusses trends to the study of the phenomenon of semantic reading in relation to the practice of application in educational institutions. The analysis of the concepts of text comprehension, application of semantic strategies in the learning process is given in the article. The author presents various approaches and strategies for a deeper understanding of the concept of "semantic reading", and also explores modern, innovative developments in the application of Quantum technologies in the development of reading competencies, as well as intellectual, communicative, perceptual abilities of the individual.

 

References

Рубинштейн, С.Л. Основы общей психологии. - Питер, 2002. - 720 с.

Пятигорский, A. M. Мифологические размышления. Лекции по феноменологии. - М., 1996.-59с.

Бахтин, М.М. Человек в мире слова. М., 1995. - 139,[1] с.

Мерлин, В. В. Пушкинский домик. - Алма-Ата, 1992.-89с.

Зинченко, В. П. Работа понимания// Психологическая наука и образование. - 1997.-Т.2.-№3 //Центр гуманитарных технологий. - 11.02.2007.-URL: https://gtmarket.ru/library/articles/568

Сметанникова, Н.Н. Обучение стратегиям чтения в 5-9 классах: как реализовать ФГОС: пособие для учителя. - М.: Баласс, 2013. -126с.

Сметанникова, Н.Н. Модель реализации стратегиального подхода к обучению иноязычному профессионально специализированному чтению // Мир науки. -2018.-Т.6.-№5.-С.2-3.- URL:https://mir-nauki.com/PDF/10PDMN518.pdf

Пяткова, О. Б. Формирование стратегий смыслового чтения текстовой информации у обучающихся // Концепт. – 2017. – № V7.- С.72-76. – URL: http://e-koncept.ru/2017/170162.htm.

Горлова, Н.А. Универсальные квант-технологии формирования смыслового аудирования у младших школьников// Специальное образование. - 2020. -№ 1. – С. 26-28.

Published

2023-08-24

How to Cite

Шеманаев Станислав Сергеевич. (2023). MODERN TRENDS OF SEMANTIC READING APPLICATION RESEARCH. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 4(8), 30–35. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/294