RELEVANCE OF HISTORICAL QUANTORIUM AS AN INNOVATIVE FORM OF ADDITIONAL EDUCATION

Authors

Abstract

The article substantiates the relevance of using historical quantorium as an innovative form of supplementary education. The authors note that the steady growth of interest in history and popular science forms of its study creates favorable conditions for the development of such educational practice. History Quantorium offers students the opportunity to actively immerse themselves in the process of learning history using modern methods and tools such as virtual reality, interactive models and computer simulations. Practical examples and results of the implementation of historical quantorium in various educational institutions are also explored. The effectiveness and impact of this form of education on the development of students, their interest in studying history, mastering key skills and competencies are analyzed. It is concluded that the historical quantorium is a relevant and innovative form of additional education that promotes the development of students and their cognitive abilities in the field of history.

References

Аксенова М.А. Кванториум – инновационная форма дополнительного образования детей и молодежи: Воспитание детей – инвестиции в будущее! // Сборник статей III Всероссийского форума (г. Владимир, 3-4 сентября 2018г.). М.: Диона, 2018. С. 35-39.

Барабашкина Е.В. Педагогический кванториум как средство создания инновационного образовательного пространства / Е.В. Барабашкина, А.А. Трифанова, О.Н. Филатова // Проблемы современного педагогического образования. 2022. № 74-1. С. 26-28.

Беляева У.П. Сюжеты публичной истории в видеоигровых нарративах / У.П. Беляева, Е.В. Гревцева, А.С. Типунова // Современные исследования социальных проблем. 2022, Т. 14, № 2-2. C. 92-96.

Беляева У.П. Образовательный потенциал видеоигр на уроках истории (на примере серии «Age of Empires») / У.П. Беляева, А.О. Епифанов // Russian Journal of Education and Psychology. 2023. Том 14. № 2-2. С. 45-49.

Борискина А.А. Кванториум, как инновационная среда развития ключевых направлений мышления (инженерно-техническое направление) // Педагогика & Психология. Теория и практика. 2022. № 6. С. 83-85.

Кирьянова А.Е. Реальность Кванториума: подготовка молодых кадров для цифровой экономики / А.Е. Кирьянова, Д.В. Маслов, Н.Н. Масюк, А.А. Кириллов // Инновации. 2020. № 2. С. 56-67.

Филатова О.Н. Педагогический Кванториум как средство повышения цифровых компетенций / О.Н. Филатова Т.Д. Феофанова, А.Д. Маркова // Известия Балтийской государственной академии рыбопромыслового флота: психолого-педагогические науки. 2022. № 1. С. 61-64.

Якунчев М.А. Возможности детского технопарка «кванториум» для практико-ориентированного обучения школьников / М.А. Якунчев, Н.Г. Семенова, А.А. Кемешева, К.О. Шорина // Современные наукоемкие технологии. 2022. № 11. С. 233-238.

Published

2023-11-24

How to Cite

Беляев Дмитрий Анатольевич, & Шевченко Иван Александрович. (2023). RELEVANCE OF HISTORICAL QUANTORIUM AS AN INNOVATIVE FORM OF ADDITIONAL EDUCATION. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 4(11), 22–29. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/309