DIFFERENT APPROACHES ANALYSIS OF TEACHING FOR FOREIGN STUDENTS BY "CHEMISTRY"

Authors

  • Majer Lyudmila Vladimirovna Northern State Medical University. Russia
  • Vladimirova Tatyana Mihajlovna Northern (Arctic) Federal University named after M.V. Lomonosov. Russia https://orcid.org/0000-0002-3472-5531

Keywords:

foreign students, chemistry, educational process organization, teaching methods, reference notes, workbooks, bilingual textbooks, theory holders.

Abstract

The article presents the results of a comparative analysis of approaches to the organization of the learning process for foreign students of engineering and medical specialties. Based on the assessment of the level of knowledge of foreign students in the discipline "Chemistry", a change in the volume and subject of classes is proposed. It is recommended to apply the Theoretical Folders and Bilingual Teaching Guides approaches to teaching chemistry.

References

Перфилова И.Л., Соколова Т. В., Юмашева Л. В. О курсе общей химии для иностранных студентов, обучающихся по адаптивной программе на уровне бакалавра / И.Л. Перфилова, Т.В. Соколова, Л.В. Юмашева // Актуальные вопросы обучения иностранных студентов : сборник научно-методических трудов. СПб. 2014. 276 с.

Сайфуллин Ф.А. Педагогика. Книга1. / Ф.А. Сайфуллин. Уфа, 2014. 264 с.

Для иностранных абитуриентов Северный Арктический федеральный университет // Северный Арктический федеральный университет имени М.В. Ломоносова. URL: https://narfu.ru/entrant/for_international

Сурыгин А.И. Дидактические основы предвузовской подготовки иностранных студентов в высших учебных заведениях: дисс. … доктора пед. наук / А.И. Сурыгин. Санкт-Петербург. 2000. 311 с.

Франк И. Метод чтения Ильи Франка / И. Франк // Метод чтения Ильи Франка. Учим язык, читая интересные книги. URL: http://www.franklang.ru/index.php/metod-chteniya-ili-franka

Шаталов В.Ф. Приглашение к поиску / В.Ф. Шаталов // Педагогическая психология. Москва, 2002. 44 с.

Шуляк И.В. Разработка учебно-методических материалов на иностранном языке для изучения химических дисциплин иностранными студентами на подготовительном отделении / И.В. Шуляк, И.Е. Малашонок // Труды Белорусского государственного технического университета. Минск, 2016. № 8 (190). С. 89-92.

Янович К.Я. Современные билингвальные издания в российских издательствах / К.Я. Янович // Вестник Московского государственного университета культуры и искусств. 2014. № 3 (59). С. 155-160.

Ernst-Slavit G., Bilingual Books: Promoting literacy and biliteracy in the second-language and mainstream classroom / G. Ernst-Slavit, M. Mulhern // Reading Online. 2003. no. 7 (2). URL: http://www.readingonline.org/articles/art_index.asp?HREF=ernst-slavit/index.html

Ofelia García. Bilingual Education in the 21st Century: A Global Perspective. Willey Blackwell, 2009, 273 p.

Whiteside, E. Examining the Relationship Between Bilingual Books and Multicultural Curriculum / E. Whiteside. Ohio, 2007.

Published

2023-04-24

How to Cite

Майер Людмила Владимировна, & Владимирова Татьяна Михайловна. (2023). DIFFERENT APPROACHES ANALYSIS OF TEACHING FOR FOREIGN STUDENTS BY "CHEMISTRY" . Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 4(4), 12–18. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/210