FORMATION OF THE «I» IMAGE IN HIGH SCHOOL AGE THROUGH THE COLLAGE METHOD

Authors

Keywords:

formation, «I» image, «I-concept», high school age, teenagers, personality.

Abstract

This article discusses the issues of the formation of the «I» image in high school age through the collage method, the peculiarities of personality formation, factors and conditions for the development of an adequate «I-Concept». In addition, it describes how the collage method affects the formation of personality in adolescence. It is in adolescence that the formation and development of personality takes place and, therefore, this age period is difficult.

References

Авдулова Т.П. Психология подросткового возраста: учебник и практикум для вузов / Т.П. Авдулова. Москва, 2022. 394 с.

Божович Е.Д. Психология особенного развития личности подростка / Е.Д. Бажович. М., 2017.-36 с.

Давыдов В.В. Возрастная и педагогическая психология / В.В. Давыдов, Т.В. Драгунова, Л.Б. Ительсон и др. М., 1979.

Выготский Л.С. Психология развития человека. М., 2005. 1136 с.

Киселева М.В. Арт–терапия в работе с детьми / М.В. Киселева. Санкт-Петербург, 2018.

Мардер Л. Цветной мир. Групповая арт–терапевтическая работа с ребятами дошкольного и младшего школьного возраста / Л. Мардер; М., 2007.

Published

2023-04-24

How to Cite

Козлова Надежда Алексеевна, & Маилян Милена Гарниковна. (2023). FORMATION OF THE «I» IMAGE IN HIGH SCHOOL AGE THROUGH THE COLLAGE METHOD. Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 4(4), 58–62. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/214