MOBILE APPLICATIONS AND THEIR ROLE IN EDUCATION

Authors

Keywords:

Information technology, mobile devices, secondary vocational education.

Abstract

The article draws attention to the pace of civilizational transformations and the intensive development of mobile technologies, which cannot but have an impact on modern education. It is necessary to make significant changes to the system of secondary vocational education. Modern didactics should be adapted to the requirements of the environment and the digital reality of the 21st century, rely on the multiple intelligence of students and use the capabilities of new mobile information tools, while taking into account the characteristics and preferences characteristic of this generation of students.

References

Коновалов В.И. О применении мобильного приложения AUTODESK FORCEEFFECT при изучении дисциплины «Инженерные конструкции» студентами направления подготовки 20.03.02 Природообустройство и водопользование // Аграрное образование в условиях модернизации и инновационного развития АПК России: Материалы всероссийской (национальной) научно-методической конференции. Улан-Удэ, 2020. С. 164- 168.

Коновалова А.А., Коновалов В.И. Повышение концентрации обучающихся на лекционных занятиях по дисциплине «Основы механизации, электрификации и автоматизации сельскохозяйственного производства» с помощью мобильного приложения Kahoot // Аграрное образование в условиях модернизации и инновационного развития АПК России. Улан-Удэ: Бурятская государственная сельскохозяйственная академия имени В.Р. Филиппова, 2022. С. 212-216.

Свидетельство о государственной регистрации программы для ЭВМ № 2016614322. Мобильный электрик / М.В. Николаев, В. Д. Макаров – Заявка № 2016610202. Дата поступления 5 января 2016 г. Зарегистрировано в Реестре программ для ЭВМ 20 апреля 2016 г.

Published

2024-03-24

How to Cite

Коновалова Анна Александровна. (2024). MOBILE APPLICATIONS AND THEIR ROLE IN EDUCATION . Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 5(3), 29–35. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/353

Issue

Section

Secondary vocational education (SVE)