MUSEUM HOUR FOR CHILDREN OF THE SENIOR GROUP "AUTUMN FANTASIES" (from work experience)

Authors

  • Svetlana Borisovna Bogdanova Kindergarten No. 90, Berezniki, Perm Krai, Russia.
  • Yuliya Aleksandrovna Gaynutdinova Kindergarten No. 90, Berezniki, Perm Krai, Russia.

Keywords:

museum pedagogy, preschool education, museum hour.

Abstract

The article presents the experience of using museum technology in the education of preschoolers in the framework of the project "Mini-museum in a preschool educational institution: Introducing children to cultural heritage by means of museum pedagogy". Museum pedagogy is an innovative technology in the field of personal education of children, creating conditions for the immersion of the individual in a specially organized subject-spatial environment.

References

Байдина Е.А. Мини-музей в ДОУ как средство патриотического воспитания» / Е.А. Байдина // Справочник старшего воспитателя. 2013. № 2. С. 32-37.

Безрукова М.И. Музейная педагогика в системе дошкольного образования и воспитания / М.И. Безрукова, Н.Н. Волкова // Образование и воспитание. 2018. № 3 (18). С. 9-11.

Малюшова Н. Здравствуй, музей / Н. Малюшова // Дошкольное воспитание. 2009. № 11. С. 24-29.

Рыжова Н., Логинова Л., Данюкова А. Мини-музей в детском саду / Н. Рыжова, Л. Логинова, А. Данюкова. М: Линка-Пресс, 2008

Трунова М. Секреты музейной педагогики: из опыта работы / М. Трунова // Дошкольное воспитание. 2006. № 4. С. 38-42.

Чумалова Т. Музейная педагогика для дошкольников / Т. Чумалова // Дошкольное воспитание. 2007. № 10. С. 44-50.

Чумалова Т. Основные принципы музейной педагогики: путешествие на машине времени / Т. Чумалова // Дошкольное воспитание. 2008. № 3. С. 58-63.

Published

2022-02-25

How to Cite

Богданова, С. Б., & Гайнутдинова, Ю. А. (2022). MUSEUM HOUR FOR CHILDREN OF THE SENIOR GROUP "AUTUMN FANTASIES" (from work experience). Actual Problems of Pedagogy and Psychology. Scientific Peer-Reviewed Electronic Journal (online Edition) 16+, 3(2), 11–19. Retrieved from https://pedpsy.ru/index.php/ped/article/view/111